keskiviikko 14. lokakuuta 2009

Aistimuksia ja tunnustuksia

Pieni Lintu viskoi minua hauskalla tunnustuksella ja aistihaasteella. Kaunis kiitos!


1. Laita tunnustus blogiisi
2. Kirjaa sinne myös nämä säännöt
3. Linkitä blogiin, josta sait tunnustuksen
4. Listaa viisi aistia ja kerro mitä ne merkitsevät sinulle
5. Haasta viisi muuta blogia jättämällä niihin kommentti

***

1. Sisätuntemusaisti; tarkempana esimerkkinä nälän tuntu. Minulla on nälkä vain jos lähistöllä on herkullista apetta. Jos ei, minulla ei saata olla nälkä herran aikoihin. Hyvin valikoiva aisti, siis.
2. Hajuaisti. Kahvin tuoksu aamusella saa minut sängystä ylös sata kertaa varmemmin kuin kolmekaan vekkaria. Alakerran miehen imelä halpissavuke aiheuttaa kakomisreaktioita, etenkin jos ohi menee tyhjällä vatsalla. Hajuaistini siis virkistyy vatsan ollessa tyhjä. Outoa.
3. Makuaisti. Olen läpeensä kulinaristi, vaikka tässä elämänvaiheessa pöydässä on aika perussapuskia. Olen vähän kuin se rotta siinä lastenelokuvassa - Remy. Aina valmis kokeilemaan uusia makuelämyksiä, kuten suklaassa dipattua heinäsirkkaa ja paistettuja siansorkkia. Nuhaisena ei kannata siis syödä mitään muuta kuin Mummon muusia, sillä ei kuitenkaan maista mitään.
4. Kuuloaisti. Väsyneenä äänet alkavat käydä hermoille. Tarvitse silloin tällöin ihan täyttä hiljaisuutta, enkä oikein jaksa esim. kotona taustahälyä, kuten telkkarin tai radion älämölöä. Muuten kuuloni on melko lailla valikoiva.
5. Intuitio. Jonkinlainen vaisto, kuudes aisti, johon nojaan täpärissä tilanteissa. Silloin mennään mutu-tuntumalla, jos järjestä ei enää ole apua. Erittäin hyödyllinen aisti.

***

Annan tunnustuksen ja haastan mukaan
Dibsukan
Mian
Tuusiksen
Aamunkukan
ja
Jarnan

Olen jo etukäteen pahoillani mahdollisista tuplista ;)

3 kommenttia:

Pieni Lintu kirjoitti...

Hauskoja! :D

Mia kirjoitti...

Kiitos! ;)
Minulla on kyllä samanlainen tuo nälkä, voin huoletta olla olla koko päivän syömättä, jos ei ehdi ja mitään hyvää ei ole tarjolla. Mutta sitten kun tulee tarjolle herkkuja tai muuta hyvää ruokaa, niin ihan kamala nälkä yllättää. :D

xxxxx kirjoitti...

Kiitos -J-;
palaan tähän paremmalla ajalla loppuviikon aikana;-)